Har du fået en ny medarbejder? Dejligt! For at oprette en ny medarbejder i Pento, skal du blot vælge "Medarbejdere" ude i menuen, og derefter finde den grønne "Opret ny medarbejder" knap.

Når du klikker på knappen, vil du blive bedt om at udfylde følgende informationer:

Fulde navn: Indtast her din medarbejders fulde navn.

CPR nummer: Udfyld din medarbejders CPR nummer. Vi skal bruge nummeret for at kunne hente medarbejderens skatteoplysninger.

Skattekort type: Her skal du vælge, om medarbejderens skattekort skal være et hovedkort eller bikort. Du kan læse om forskellen på de to ved at klikke her (link kommer).

Arbejds e-mail: Her skal du indtaste medarbejderens e-mail. Vi bruger e-mailen til at blandt andet at udsende lønsedler, samt kommunikere med medarbejderen, hvis vi mangler nogle informationer.

Så snart du har udfyldt alle informationer, klikker du på "Opret medarbejder". Herefter er medarbejderen oprettet i Pento, og du kan begynde at udfylde resten af informationerne 😊

Fandt du dit svar?