Hver måned når du kører løn, sørger vi for at indberette ATP og Ferie til eIndkomst for dig, som senere skal indbetales. Indbetalingen foregår normal vis ved, at du som arbejdsgiver modtager en opkrævning fra ATP (Som administrerer både ATP og Ferie) og så skal du selv sørge for at indbetale beløbet til tiden. 

Vi vil gerne hjælpe dig!
For at hjælpe dig bedst muligt, sørger vi for at både indberetninger og betalinger til ATP og Ferie bliver gjort til tiden 📆 . Vi sørger også for at minde dig om hvornår betalingerne vil ske, så de ikke kommer som en overraskelse for dig. Det gør vi ved at sende dig remindere hvert kvartal, inden betalingen finder sted. 

Hvis du har en fratrædende funktionær med feriepenge tilgode, skal du dog stadigvæk lige give os heads-up, da indbetalinger i disse tilfælde ikke sker samtidig som indbetaling af normale feriepenge og ATP 😊 

VIGTIGT
Det er stadigvæk dit ansvar som virksomhed at feriepenge og ATP bliver indbetalt rettidigt, selvom vi sørger for at gøre det for dig. Det vil derfor sige, at hvis der for eksempel ikke er dækning for beløbet på din virksomhedskonto, eller hvis lignende forhindringer opstår, så er det dit ansvar som arbejdsgiver at sørge for indbetalingen. Hvis der bliver indbetalt for sent, vil Feriekonto og ATP opkræve renter af beløbet, som vil blive beregnet til 1,5% pr. påbegyndt måned fra forfaldsdatoen. 

Vil du vide mere?
Er du stadigvæk ikke helt sikker, så skriv til os, ved at bruge den blå besked-knap nederst i højre hjørne. Vi er altid klar til at hjælpe 😊 

Fandt du dit svar?