For at vi kan udbetale løn til dig og dine medarbejdere, og indbetale A-skat, AM-bidrag, ATP og Ferie m.m. er det nødvendigt at vi får oprettet en NETS overførselsaftale. Den aftale skal underskrives, og hvordan du skal gøre det, afhænger af om din bank er med på moden eller ej 🤓 Hvis din bank ikke modtager digital signatur, så sender vi dig en PDF-fil som du skal underskrive og sende til din bank, som din bank så sender retur til NETS. 

.. Hvis din bank er med på moden 😎
Så får du tilsendt en mail fra NETS med et link, der guider dig til hvor du kan underskrive med digital signatur.  For at du kan lave en digital underskrift, skal du have en medarbejdersignatur til din virksomhed. 

Hvad er en medarbejdersignatur? 

En medarbejdersignatur er din måde at digital legitimere dig på vegne af din virksomhed. Det fungerer lige som det NemID kort du bruger til din Netbank og lignende, men er blot til din virksomhed i stedet for. Det bruges for eksempel til at underskrive online dokumenter såsom en NETS overførselsaftale.
Hvis ikke du har en medarbejdersignatur til din virksomhed, kan du bestille den her

OBS: Vær opmærksom på, at det kan tage et par uger fra du har bestilt din medarbejdersignatur, til du modtager nøglekortet fra NETS 🙃


.. Jamen hvad så hvis jeg ikke kan nå et modtage det før lønkørslen?
🤔

Godt spørgsmål!
Heldigvis er der en løsning på det. NETS har udviklet en NemID nøglefil, som er en software du installerer på din computer i stedet for et nøglekort som du kender det. Nøglefilen vil du have til rådighed på din computer efter kort tid, og bruges ved at anvende en selvvalgt kode når du logger på eller underskriver med din NemID medarbejdersignatur. 

OBS: Vær opmærksom på, at nøglefilen bliver installeret på den computer du henter den ned til, så det vil kun være den computer du kan bruge nøglefilen fra 💻


Vil du vide mere?
Er du stadigvæk ikke helt sikker, så skriv til os, ved at bruge den blå besked-knap nederst i højre hjørne. Vi er altid klar til at hjælpe 😊

Fandt du dit svar?